Het inrichten van een goede campagne is meer dan alleen een sterke Google Ads of Meta advertentie. Want het is uiteindelijk zaak dat gebruikers een actie uitvoeren. Via een zogeheten CTA (Call to Action) overtuig je bezoekers om een actie te ondernemen. Het is dus van belang dat jij naast een goede advertentie ook zorgt voor sterke CTA’s. Een goede Call to Action zorgt er niet alleen voor dat bezoekers niet meer om jouw aanbod heen kunnen, maar draagt ook bij aan je omzet.
Denk goed na wat jij met jouw Call to Action wilt bereiken. Je wilt mensen aanzetten tot actie. Maar welke actie? Het kan van alles zijn: wil je dat gebruikers iets toevoegen in hun winkelwagen? Wil je dat mensen contact met je opnemen? Wil je dat mensen meer lezen over je producten of diensten? Of heb je een ander doel? Let wel op dat je bezoekers niet te veel keus geeft, dat leidt af van het hoofddoel. Kies daarom het liefst één doel, maximaal twee doelen voor je pagina.
Maak bij je CTA gebruik van gebiedende wijs of actieve werkwoorden. Door actief taalgebruik te gebruiken, verleid je de lezer om een actie te ondernemen. Zo zorg je ervoor dat meer mensen op jouw advertentie klikken.
Zorg ervoor dat de knop van je CTA klikbaar is. Dit kan je bijvoorbeeld verduidelijken door de knop van kleur te laten veranderen als je er met je muis overheen gaat. Zorg daarnaast ook dat de knop opvalt, gebruik een opvallende kleur zodat deze er direct uitspringt en dus de aandacht trekt.
Heb je jouw pagina netjes ingericht en de CTA erop geplaatst en vervolgens werkt de achterliggende pagina niet? Dan is eigenlijk al het werk voor niets geweest. Check daarom goed of de landingspagina waar je op terecht komt als je op je Call to Action hebt geklikt, ook goed werkt.
Check in drie stappen:
Goede CTA’s helpen dus bij aan het succes van jouw Meta of Google Ads campagnes. Ga dus aan de slag om jouw CTA’s nog beter in te richten en te zorgen dat jouw Meta of Google Ads campagnes een nog groter succes worden. Heb je hier hulp bij nodig of vragen over? Stel ze dan gerust, onze specialisten helpen je graag verder!
Wil je ook een hoger rendement uit je Meta en Google Ads campagnes? Neem contact op of bel Igor voor een uitgebreide analyse.