Instagram is een waardevol en populair platform. Ten eerste realiseer je een flink bereik en ook het aantal gebruikers stijgt nog steeds. Interessant dus om als bedrijf op te adverteren. Om goed te presteren moet je letten op verschillende elementen. Wij geven je tips voor Instagram adverteren, lees snel verder.
Welke mensen vinden jouw product of dienst interessant? Instagram adverteren doe je voor een gerichte doelgroep. Segmenteer jouw doelgroep op datgene wat je aanbiedt. Belangrijk is dat je de content (foto’s en video’s) voor de advertentie afstemt op deze doelgroep. Op deze manier spreekt de content aan en wordt de doelgroep geïnspireerd. De kans dat de bezoekers op de advertentie klikt, is groter.
Belangrijk op Instagram is de interactie met je volgers. Je vergroot hiermee de betrokkenheid en het bereik met je advertenties. Hoe je de interactie met je volgers kunt verhogen? Voeg een element toe zoals een poll. Ook een vraag in je advertentie zorgt voor reacties. Hoe groter de interactie, hoe waardevoller Instagram je bericht vindt.
CTA staat voor call to action, het is een methode om bezoekers op je website een gewenste actie te laten ondernemen. Je komt call to actions overal tegen in de vorm van een beeld of woorden. In mailings, advertenties of op websites. Lees meer over CTA’s in onze blog. Een actie op Instagram is bijvoorbeeld het klikken op een advertentie. Speel met je call to action in op de emotie van de bezoeker, dat verkoopt. Je zet de bezoeker nu direct aan toe actie met een goede call to action zoals ‘klik hier’, ‘koop nu’ of ‘bekijk snel’. Verwerk deze in jouw advertentie en zorg voor meer bezoekers naar je pagina.
Een goede landingspagina bevat onder andere relevante informatie, een duidelijk overzicht, een call to action en niet te vergeten het juiste doel. Aanwezigheid van deze onderdelen zorgen voor conversie, het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat zoals een aankoop. Instagram adverteren werkt goed wanneer de landingspagina de juiste onderdelen bevat. De bezoekers komen op deze pagina terecht na het klikken op jouw Instagram advertentie en daar wordt de actie verder op uitgewerkt. Alle bezoekers wil je hierheen sturen en actie laten ondernemen. Wanneer de bezoeker zijn doel op de pagina mist, verlaat hij deze direct. Voorkom dit!
Je merkidentiteit is dicht bij jezelf blijven. Verwoordt de kern van je merk duidelijk naar je volgers toe. Bovendien creëer je vertrouwen door je eigen ding te blijven doen. Laat dit terugkomen in je advertenties op Instagram, zodat je herkenbaar blijft.
Met deze tips kun je aan de slag gaan met Instagram advertenties. Volg ze op en behaal daarmee het beste resultaat. Onze specialisten kunnen jou hierbij helpen en advies geven. Neem vrijblijvend contact met ons op.