fbpx

Bereik jouw doelgroep met LinkedIn Advertising!

LinkedIn Advertising

LinkedIn is een sociaal platform waar zakelijk netwerken voorop staat. Het is een interessant platform voor mensen die hun netwerk uit willen breiden maar tegenwoordig ook voor adverteerders. De vele targeting mogelijkheden bieden kansen. Benieuwd wat de mogelijkheden precies zijn met deze vorm van adverteren? Lees hierover alles in onze blog.

 

Wat is LinkedIn Advertising?

LinkedIn Advertising is een vorm van marketing waarbij je advertenties plaatst op het social media platform LinkedIn. Als bedrijf kun je jouw doel bereiken door deze vorm van marketing in te zetten. Het is een krachtige tool voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken en merk, producten en diensten te promoten. Waarin LinkedIn zich onderscheidt is dat het zich richt op een zakelijke doelgroep. Een ideaal platform voor bedrijven die zich richten op B2B-marketing.

 

Voordelen van LinkedIn Advertising

  1. Het platform LinkedIn heeft een groot aantal gebruikers.
  2. Met LinkedIn Advertising kun je je richten op een zakelijk netwerk. Er komen veel professionals en bedrijven samen op het platform. 
  3. Daarnaast kun je een zeer specifieke doelgroep bereiken. Dit komt doordat je je kunt richten op diverse criteria. Zoals bedrijven, groepen, skills of functies.
  4. Het is eenvoudig in gebruik. Je kunt stapsgewijs een campagne opzetten op LinkedIn.

 

Voordelen LinkedIn Advertising

 

Tips voor LinkedIn Advertising

Er zijn verschillende tips waarmee je zorgt voor het beste resultaat met LinkedIn Advertising.

  1. Zorg voor aansprekende content in je advertenties. Korte koppen, duidelijke teksten en hier en daar een emoticon. Ook een opvallende afbeelding is van belang.
  2. Test je advertenties. Op deze manier kom je erachter welke teksten en afbeeldingen het beste werken voor jouw campagne.
  3. Voeg de LinkedIn Insight Tag toe. Hiermee houd je de resultaten van de campagnes bij.

 

Starten met adverteren

Wil je gaan starten met adverteren op LinkedIn? Lees het stappenplan door.

  1. Voor je gaat starten maak je een account aan via Campagnebeheer. 
  2. Vervolgens ga je aan de slag met het kiezen van een doel. Richt je je op bekendheid, aandacht of conversie? Dit is een belangrijk onderdeel voor de rest van je campagne-ervaring. 
  3. Selecteer je doelgroepcriteria. Je kunt hierbij bijvoorbeeld kiezen uit bedrijfsomvang, bedrijfsnaam, functietitel en vaardigheden. Bereik hiermee de doelgroep die jij wilt.
  4. Kies je LinkedIn advertentieformaat om een campagne te maken. Je kunt kiezen uit bijvoorbeeld tekstadvertenties, gesponsorde content of bericht advertenties. 
  5. Na het kiezen van het advertentieformaat is het tijd om je budget en schema in te stellen. 
  6. Hierna is je campagne dan live! In Campagnebeheer kun je de statistieken van je campagne bekijken. Zoals het aantal weergaven en klikken. Ook kun je hier je advertenties bewerken, targeting verfijnen en budget aanpassen.

 

Adverteren via LinkedIn?

Bij MediaTrend hebben we specialisten in huis die alle kennis en ervaring hebben wat betreft LinkedIn Advertising. Wil je als bedrijf gaan adverteren via LinkedIn en hulp hierbij? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. Wij denken met je mee over een goede strategie. 

Relevante artikelen

Gratis Quickscan
Wil je ook een boost geven aan jouw website?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

Contact boost yourtraffic
Ontvang de Google Ads Checklist
Ontvang de UTM voorbeelden
Ontvang de SEO Infographic
Ontvang de gratis inhaakkalender
Ik ga voor Starter!
Chat openen
Snel in contact met onze specialisten!
Hallo,
Hoe kunnen wij je helpen om je bedrijf te laten groeien?