De kans dat jij deze blog leest omdat jij interesse hebt in Instagram advertenties, is best groot. Je bent hier dan ook op de juiste plek, want wij kunnen jou hier alles over vertellen. Het is natuurlijk best spannend om geld uit te geven aan advertenties terwijl je nog niet weet wat dit oplevert. Het juist instellen van je Instagram advertenties is dan ook van groot belang, want je wilt natuurlijk niet dat het je alleen maar geld kost maar juist oplevert.
In deze blog gaan wij dieper in op hoe Instagram advertenties werken, wat de kosten zijn, welke soort advertenties je hebt en hoe jij jouw potentiële klanten kan bereiken.
Een vraag die vaak wordt gesteld; Hoeveel kosten Instagram advertenties? Een kant-en-klaar antwoord hierop is er niet, want het mooie aan Instagram advertenties is dat je zelf bepaalt hoeveel geld je uitgeeft. Je kan bijvoorbeeld een dagbudget instellen, of een budget voor de looptijd van je campagne. Hierdoor houd je de volledige controle op je uitgaven. Dit maakt Instagram voor zowel kleine als grote bedrijven heel toegankelijk.
Instagram bepaalt grotendeels wat jij te zien krijgt. En dat is niet doordat er mensen achter de systemen zitten die jou zo goed kennen, nee dit bepaalt het algoritme. Een algoritme is het aantal stappen dat je zet om een doel te bereiken, dat klinkt misschien nog een beetje vaag. In het geval bij Instagram worden algoritmes gebruikt in combinatie met technologie. Algoritmes worden gebruikt om beslissingen te automatiseren, Instagram is dus continu bezig om jou de meest relevante content te laten zien, blijf jij naar een bepaalde foto langer kijken, dan wordt dit opgeslagen en herkent Instagram dit als iets dat jij interessant vindt. Klik jij vaak video’s aan die te maken hebben met sport, dan onthoudt Instagram dat jij interesse hebt in sport.Â
Eigenlijk weet Instagram dus, als het goed is, precies waar jouw interesses liggen, maar dus ook waar jouw doelgroep zich bevindt. Dit maakt dat Instagram een uitermate geschikt platform is om heel gericht te adverteren. Door het goed instellen van jouw advertenties, kan jij jouw doelgroep eenvoudig in de gehele customer journey bereiken.
Bij het opstellen van jou campagnes op het advertentieplatform (facebook ads manager) zie je dat er veel verschillende soorten Instagram advertenties zijn. De vele verschillende advertentietype helpen bij verschillende bedrijfsdoelen. Eerder vertelde wij hoe je start met adverteren op Instagram. Hier beschreven wij ook precies wat voor soort type advertentie er zijn en welke doelen je hiermee kan bereiken. Voor elk soort type bedrijf en het daarbij behorende marketingdoel, is dan ook een advertentie oplossing.
Zoals we eerder uitleggen worden de interesses en demografische gegevens van de doelgroep gekoppeld door middel van algoritme aan de doelgroep. Naast de vele verschillende Instagram advertenties die er zijn, zijn er (bijna) eindeloos veel mogelijkheden om te targeten en dit ook te combineren. Denk aan vrouwen tussen de 23 en 35 die interesse hebben in sport. Of personen tussen de 50 en 65+ die houden van online games. In deze blog leggen we je alles uit over targeting.Â
Nu je in grote lijnen weet hoe de advertenties werken, is het tijd om aan de slag te gaan. Klein of groot budget, meer bekendheid creëren of juist je app promoten, heel gericht of juist heel breed targeten met Instagram advertenties kan het allemaal. Onze specialisten helpen je graag op weg met het opzetten van de campagnes.