Ik ben organisch goed vindbaar, waarom zou ik aan Ads beginnen?

Door Pierre Bruin Geplaatst op 9 feb. 2023 Onderwerp Google Ads
Een vraag die we vaak gesteld krijgen is: mijn website is organisch goed vindbaar, waarom zou ik dan beginnen met Google Ads? Ons antwoord hierop is: een nog groter bereik en nog meer succes met jouw website. SEO en SEA is de perfecte combinatie. Het zorgt voor een groot en efficiënt bereik bij de gewenste doelgroep. De consument krijgt meer vertrouwen wanneer je voor komt in de organische en betaalde zoekresultaten.

Combinatie van SEO en SEA

SEO en SEA zijn twee verschillende online marketing strategieën. Beide strategieën streven naar meer verkeer naar jouw website. SEO (Search Engine Optimization) zorgt ervoor dat je organisch goed vindbaar bent en zoekverkeer genereert. SEA (Search Engine Advertising) is een vorm van betaalde reclame waarbij je adverteert binnen zoekmachines. De strategieën vullen elkaar perfect aan. Een hoge positie in de organische zoekresultaten met SEO en een goede campagne met SEA betekent dat je 60% van het scherm in beslag neemt. De kans op klikken is groter dan als je maar één van de twee gebruikt. In tegenstelling tot SEO, kun je met SEA wel direct zichtbaarheid creëren. SEO, zoekmachine optimalisatie, wordt ingezet voor een langer termijn, waarna je de beste resultaten ziet.

Kracht van herhaling

Een boodschap blijft hangen wanneer hij meerdere keren wordt herhaald. De marketingregel luidt; mensen moeten gemiddeld zeven keer met een boodschap in aanraking komen voordat er actie wordt ondernomen. Mensen beslissen niet in een keer, daarom moet je de bezoekers eraan herinneren. Gebruik van SEO en SEA samen zorgt voor meer aandacht, digitale zichtbaarheid en betere vindbaarheid.

In top of mind van klant

Als bedrijf moet je ervoor zorgen dat je in top of mind van de klant bent en blijft. Je bent dan de eerste waar een consument aan denkt. Wanneer consumenten op zoek zijn naar jouw product of dienst, kiezen zij jouw product boven die van je concurrenten. Ook wanneer je organisch goed vindbaar bent, versterk je met het toevoegen van advertenties een nog groter bereik. De combinatie van goede SEO en SEA zorgt hiervoor. Je neemt een groot deel van het scherm in beslag bij optimaal gebruik van beide.

Customer journey 

De customer journey geeft inzicht in de beleving van de klant tijdens de klantreis. Er zijn verschillende fases waar je SEO en SEA terug kan laten komen in de reis. In de see fase vindt het eerste contact met de klant plaats, de think fase is de overwegingsfase, tijdens de do fase vindt de aankoop plaats en bij de care fase wordt de klantwaarde vergroot. SEA pas je voornamelijk toe in de see- en think fase. SEO kun je in elke fase van de funnel gebruiken. Beide genereren in het begin van de funnel het meeste effect. Houd hier dus rekening mee bij het invullen van jouw funnels.

Customer journey: See fase, Think fase, Do fase, Care fase
Tip: Voeg ads toe aan je SEO strategie. Zo zorg je ervoor dat het beste resultaat wordt behaald!
Pierre Bruin
Teamlead - Senior Performance Marketeer bij MediaTrend
Ontmoet onze enthousiaste collega, Pierre! Geboren in 1996, een ware Schagerbrugger en een expert in communicatie en ondernemerschap. Buiten werktijd vind je hem het liefst achter de barbecue met vrienden, genietend van een gezellige borrel. Als performance marketeer bij MediaTrend tilt hij de klantbeleving naar nieuwe hoogtes door kansen te verkennen op het gebied van SEA en SEO.
Google Ads
De webshop bestellingen zijn met ruim 93% toegenomen
Novaline Verzwaringsdekens
Online Adverteren
Er is meer dan 200% omzet groei gerealiseerd binnen 3 jaar tijd
Vos Koffie
Google Ads
Een stijging van maar liefst 380% op onze online aanvragen
Regel je subsidie

Ik help jouw bedrijf naar de top!

Igor, Online marketing consultant
Doe binnen 2 minuten onze gratis online groei analyse en kijk hoe we samen jouw doel kunnen bereiken!