Een vraag die we vaak gesteld krijgen is; Mijn website is organisch goed vindbaar, waarom zou ik dan beginnen met Google Ads? Ons antwoord hierop is, een nog groter bereik en nog meer succes met jouw website. SEO en SEA is de perfecte combinatie. Het zorgt voor een groot en efficiënt bereik bij de gewenste doelgroep. De consument krijgt meer vertrouwen wanneer je voor komt in de organische en betaalde zoekresultaten.
SEO en SEA zijn twee verschillende online marketing strategieën. Beide streven ze naar meer verkeer naar jouw website. SEO (Search Engine Optimization) zorgt ervoor dat je organisch goed vindbaar bent en zoekverkeer genereert en SEA (Search Engine Advertising) is een vorm van betaalde reclame waarbij je adverteert binnen zoekmachines. De strategieën vullen elkaar perfect aan. Een hoge positie in de organische zoekresultaten met SEO en een goede campagne met SEA betekent dat je 60% van het scherm in beslag neemt. De kans op klikken is groter dan als je maar één van de twee gebruikt. In tegenstelling tot SEO, kun je met SEA wel direct zichtbaarheid creëren. SEO, zoekmachine optimalisatie, wordt ingezet voor een langer termijn, waarna je de beste resultaten ziet.
Een boodschap blijft hangen wanneer hij meerdere keren wordt herhaald. De marketingregel luidt; mensen moeten gemiddeld zeven keer met een boodschap in aanraking komen voordat er actie wordt ondernomen. Mensen beslissen niet in een keer, daarom moet je de bezoekers eraan herinneren. Gebruik van SEO en SEA samen zorgt voor meer aandacht, digitale zichtbaarheid en betere vindbaarheid.
Als bedrijf moet je ervoor zorgen dat je in top of mind van de klant bent en blijft. Je bent dan de eerste waar een consument aan denkt. Wanneer consumenten op zoek zijn naar jouw product of dienst, kiezen zij jouw product boven die van je concurrenten. Ook wanneer je organisch goed vindbaar bent, versterk je met het toevoegen van advertenties een nog groter bereik. De combinatie van goede SEO en SEA zorgt hiervoor. Je neemt een groot deel van het scherm in beslag bij optimaal gebruik van beide.
De customer journey geeft inzicht in de beleving van de klant tijdens de klantreis. Er zijn verschillende fases waar je SEO en SEA terug kan laten komen in de reis. In de see fase vindt het eerste contact met de klant plaats, de think fase is de overwegingsfase, tijdens de do fase vindt de aankoop plaats en bij de care fase wordt de klantwaarde vergroot. SEA pas je voornamelijk toe in de see- en think fase. SEO kun je in elke fase van de funnel gebruiken. Beide genereren in het begin van de funnel het meeste effect. Houd hier dus rekening mee bij het invullen van jouw funnels.
Voeg Ads toe aan je SEO strategie, zo zorg je ervoor dat je het beste resultaat behaald!