Iedereen weet dat Google de zoekmarkt domineert. Bing is de tweede grootste zoekmachine en kan jouw helpen om 1 op de 3 mensen te bereiken die op internet zoeken. Met wereldwijd meer dan een miljard unieke maandelijkse bezoekers heeft Bing ongeveer 3 procent van het zoekmarktaandeel in handen. Het advertentieplatform van Bing, Microsoft Advertising, is misschien wat minder bekend dan Google Ads, maar juist hier liggen mooie kansen.
Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) is het platform dat wordt gebruikt om te adverteren op het Bing-netwerk, dat de zoekmachines Aol.com, Bing.com en Yahoo.com omvat. Bing ondersteunt zoekresultaten voor Amazon’s Kindle, Apple’s Siri en Microsoft’s Cortana. Je komt Bing op meer plaatsen tegen dan je misschien had gedacht: ook wanneer je Alexa of Siri een vraag stelt.
Net als Google Ads zijn de basisprincipes van zoekmachinemarketing ongeveer hetzelfde. Microsoft Ads heeft een pay-per-click- of PPC-advertentiemodel. Het werkt met een biedsysteem dat bekend zou moeten zijn bij Google-adverteerders. Als je je concurrentie overtreft, is de kans groter dat je advertentie voor een bepaalde term wordt weergegeven en hoger in de zoekresultaten verschijnt. Je betaalt alleen als iemand op je advertentie klikt en je stelt een dagbudget in. Zo kom je niet voor verrassingen te staan als de rekening betaald moet worden.
In het dashboard van Microsoft Ads staat hoeveel mensen jouw advertentie hebben gezien. Je ziet hoeveel klikken je voor elke advertentie hebt ontvangen, samen met de kosten per klik en meer.
Adverteer jij al op Bing? De kans is groot dat je concurrenten daar ook (nog) niet adverteren. Deze relatief lage concurrentie betekent dat jouw advertentiepositie waarschijnlijk hoger is omdat er minder adverteerders zijn. Zeker in vergelijking met de concurrentie op Google Ads biedt Microsoft Ads kansen!
Het aantal adverteerders op Bing is fors lager dan op Google. Dus degenen die wel op Bing adverteren, hebben doorgaans hogere klikfrequenties dan die op Google. En er is een beter rendement op de investering. Het gemiddelde bod op Microsoft Ads kan ongeveer de helft zijn van wat Google-advertenties kosten. Als je al successen boekt met Google PPC-campagnes, kan Bing je waarschijnlijk helpen je doelen verder te behalen.
Het adverteringsplatform van Bing is in opkomst en grote kans dat het alleen maar blijft groeien. Microsoft Ads campagnes inzetten voor jouw bedrijf? Nu is een goed moment in te stappen om er op tijd bij te zijn. Vraag hier naar de mogelijkheden bij een van onze specialisten!