fbpx
MediaTrend Logo

Klantcase De Breibrink

Aantal klikken met 648% gestegen!

De klant aan het woord

”We wilden betere SEA voor onze webshop om deze meer te laten groeien. Omdat we vinden dat SEA een specialisatie is die we zelf niet in huis hebben, schakelen we graag een professionele partij daarvoor in. We wilden beter gevonden worden in Google, en graag Google Shopping implementeren.

MediaTrend zocht op het juiste moment contact en het verhaal sprak ons direct aan. Ook de proefperiode voor 6 maanden vonden we prettig om op deze manier te kijken of het effect zou hebben en hoe de samenwerking zou gaan. Het eerste contact beviel ons goed, een fijne aanpak die ook voor een ‘leek’ te begrijpen is. De service is goed, ze denken mee en doen een stapje extra voor de klant. De prijs is zeker concurrerend en ze houden goed in de gaten of hun SEA acties zin hebben en of het de klant wat oplevert.

Ik zou zeggen dat MediaTrend een full service SEA kantoor is, die hun activiteiten goed doorgronden en, ook belangrijk, de wijzigingen en trends bijhouden.”

Over De Breibrink

De Breibrink is een begrip op het gebied van brei- en borduurartikelen. De Breibrink is opgericht in 1997. Het jaar daarop werden zij de tweede webwinkel in Nederland in borduren en de eerste webwinkel met brei-artikelen. In 2007 hebben zij besloten om de stenen winkel te sluiten om zich volledig te focussen op de webwinkel door de online ontwikkelingen voor retail.

Door de jaren heen heeft De Breibrink de webshop flink uitgebreid. Vanaf augustus 2020 werkt De Breibrink nauw samen met de specialisten van Boost Your Traffic.

Klikken

+ 100 %

Resultaten

CTR

+ 100 %

Conversiepercentage

+ 100 %
team boost your traffic

Verbeterpunten

Aan de hand van onze Quickscan zijn de verbeterpunten binnen de Ads campagne van Breibrink in kaart gebracht. Daarbij zijn de volgende doelen vastgesteld:

  • De kosten per kosten per klik (CPC) verlagen
  • De doorklik ratio (CTR) verhogen
  • Meer conversies in de vorm van aankopen genereren

Onze specialisten begonnen met het ontwikkelen en inzetten van een search campagne. Deze is aangevuld met een display campagne en remarketing. Hiermee worden video of foto advertenties getoond aan potentiële klanten die de webshop al eens hebben bezocht. Daarnaast is er een Shopping campagne opgezet waardoor de verkopen omhoog vlogen en de kosten per klik daalde. Ook het aantal klikken en vertoningen stegen exponentieel.

Conclusie

Door de bedrijfsdoelstellingen vast te stellen en deze te vertalen naar doelstellingen voor Google Ads zijn er positieve resultaten geboekt. Zo is er een aanzienlijke groei in conversies en website bezoekers gerealiseerd door combinatie inzet van Search, Display en Shopping campagnes.

Het aantal klikken is flink gestegen met 648% wat voor een stroom aan websitebezoekers heeft gezorgd. De Click Trough Rate (CTR) is met 178% gestegen, wat betekent dat meer mensen doorklikken op de getoonde advertentie. En het belangrijkste de conversies, in dit geval bestellingen van klanten, zijn met maar liefst 904% zijn gestegen. Dat zijn resultaten waar wij trots op zijn!

Wil je meer weten over Google Ads?

En wat een effectieve campagne voor jouw bedrijf kan betekenen

Google Ads Boost your traffic
Ik ga voor Starter!