“Door met MediaTrend samen te werken hebben we een mooie efficiënte omzetgroei mogen realiseren met onze webwinkel. Ze hebben veel verstand van zaken en denken mee over de mogelijkheden. MediaTrend heeft daarbij ons geholpen met diverse marketinguitingen en strategische beslissingen. Tevens zijn ze stukken goedkoper vergeleken met andere bedrijven.
Onze Google Ads campagnes liepen wel oké, maar bepaalde instellingen en campagnes konden zeker geoptimaliseerd worden. We dachten zelf dat het een onmogelijke opgave zou zijn om de samenwerking met MediaTrend in combinatie met de Google Ads kosten rendabel te maken. Maar zij overtuigden ons hiervan en na slechts 6 maanden waren al onze doelstellingen behaald!”
Het Speelgoedpaleis is in 2016 opgericht door Henk-Jan Groenenberg met een grote kennis én passie voor speelgoed. Ondanks dat er in Nederland al meer dan 50.000 webwinkels zijn wordt de webshop steeds bekender bij het grote publiek.
Daarbij is de webshop ook flink gegroeid met zowel binnen- als buitenspeelgoed. Vanaf 1 januari 2021 werkt het Speelgoedpaleis nauw samen met de specialisten van MediaTrend.
Aan de hand van onze Quickscan zijn de verbeterpunten binnen de Ads campagne van Het Speelgoedpaleis in kaart gebracht. Daarbij zijn de volgende doelen vastgesteld:
Onze specialisten begonnen met het verbeteren van een search en shopping campagne. Vervolgens werd er een display campagne opgezet om een marketingactie bij bestaande klanten onder de aandacht te brengen. Hierbij worden video of foto advertenties getoond. Het Google Ads account werd naar het volgende niveau getild door de bestaande campagnes te optimaliseren en alle instellingen scherp te stellen, om zo de doelstellingen te behalen.
Door de bedrijfsdoelstellingen vast te stellen en deze te vertalen naar doelstellingen voor Google Ads zijn er positieve resultaten geboekt. Het Speelgoedpaleis was de samenwerking met Boost Your Traffic aangegaan voor een doel-ROAS van 2000%, dit houdt de gemiddelde conversiewaarde in die je wilt ontvangen voor elke euro die je besteedt aan advertenties. Dit doel is behaald en constant gebleven, waarbij ook het aantal bestellingen zijn gegroeid.
De conversies, in dit geval bestellingen van klanten, zijn gestegen met 300%. Hierbij zijn de kosten per conversie ook naar beneden gegaan, van €4,30 per conversie naar onder de €2,- per conversie, een daling van maar liefst 54%. Ook het aantal klikken is flink gestegen met 258%.