fbpx

Supportpagina

Hulp & ondersteuning bij onze diensten

Hoe kunnen wij je helpen?

Video Tutorials

Hoe geef je ons tijdelijke toegang tot jouw Google Account? Wij leggen het je uit in een paar simpele stappen.

Veelgestelde vragen

Antwoord op al jouw vragen omtrent Google Ads. Wij helpen je graag verder en zeggen waarop het staat.

Privacybeleid

Ben je benieuwd hoe wij omgaan met jouw gegevens? Bekijk hier ons volledige Privacybeleid.

Hoe geef je ons toegang tot je accounts?

Met Google Analytics krijg je inzicht in de bezoekersstatistieken van jouw website. Wat zijn de bezoekers aantallen per maand? Op welke pagina’s vindt de meeste conversie plaats? Maar ook wie je doelgroep is en wat het gedrag van deze groep op je website is. Wij zetten Analytics in om je budget zo goed mogelijk te besteden, en waar mogelijk verbeteringen aan te brengen in je website en campagne.


Google Analytics – Gebruiker toevoegen

  1. Log in op https://analytics.google.com/
  2. Navigeer naar het menu links, en klik bij het tandwiel op [beheerder] 
  3. Klik op [Gebruikersbeheer voor property] in de middelste kolom.
  4. Klik rechtsboven op de blauwe plus en selecteer [gebruikers toevoegen].
  5. Voeg email adres mcc3@mediatrend.nl toe en selecteer de bovenste 3 rechten
    (anders kunnen wij geen doelen instellen).
  6. Klik rechtsboven op de blauwe button [Toevoegen].
  7. Je bent klaar!
Google Tag manager is een handige gratis tool waarmee je tags op een simpele manier aan je website kan toevoegen. Met deze tags kun je gebeurtenissen op je website meten. Zo kan je bijvoorbeeld meten of er iemand op het telefoonnummer klikt, de contact button, of een bestelling plaatsen.
Google Tag Manager – Gebruiker toevoegen
  1. Log in via https://tagmanager.google.com/
  2. Navigeer naar het menu bovenin, klik op [Beheer] en vervolgens op [Gebruikers beheren].
  3. Klik rechtsboven op de blauwe plus en selecteer [Gebruikers toevoegen]
  4. Voeg email adres mediatrend.mcc@gmail.com toe.
  5. Klik bij Containerrechten op [Alles instellen], en selecteer het recht tot [Publiceren]. Zo kunnen wij Tag Manager correct instellen. 
  6. Klik rechtsboven op de blauwe button [Klaar]
  7. Je bent klaar!

Google Merchant Center is een prachtige tool voor webshop houders. Hiermee kan je namelijk webshop en productinformatie naar Google uploaden en beschikbaar stellen voor kopers op Google. Klanten zien dus alle informatie over uw winkels en producten wanneer ze via een Google-service zoeken.


Google Merchant Centre – Gebruiker toevoegen

  1. Log in op https://merchants.google.com/
  2. Navigeer naar Overview en klik op het tandwiel icoon (het kan zijn dat het icoon niet zichtbaar is, klik dan links naast het mail-icoon).
  3. Klik onder Instellingen op [Accounttoegang]
  4. Klik op [Gebruiker toevoegen].
  5. Voeg hier mediatrend.mcc@gmail.com toe.
  6. Selecteer de rechten [Beheerder] en klik links onderaan op [Gebruiker toevoegen]
  7. Je bent klaar!

Miljoenen uren aan beeldmateriaal, van tutorials tot kattenfilmpjes. YouTube is de verzamelplaats voor alles met bewegend beeld. Video is al tijden het populairste content type om bezoekers, klanten, geïnteresseerden te binden met jouw product of dienst. Vandaar is dit een van de meest gebruikte platforms voor online advertenties.


Youtube – Gebruiker toevoegen

  1. Log in op studio.youtube.com
  2. Klik in het menu, link onderaan op [Instellingen]
  3. Klik op [Rechten]
  4. Klik op [Uitnodigen] voeg mediatrend.mcc@gmail.com toe
  5. Klik op [Toegang], selecteer [Bewerker (beperkt)] en klik op [Klaar]
  6. Klik op [Opslaan]
  7. Je bent klaar!

Via de Meta Business Manager koppeling als Partner, hebben wij geen toegang nodig tot jouw eigen omgeving. Het is heel makkelijk om ons als Partner toe te voegen en per bedrijfsmiddel binnen Meta te kiezen of wij hier toegang tot mogen hebben én hoeveel toegang.

 

Meta Business Manager – Partner koppelen

  1. Log in op business.facebook.com 
  2. Klik in het menu links onder het kopje [Gebruikers] op [Partners] 
  3. Klik op [Toevoegen]
  4. Kies voor “Een partner toegang geven tot je bedrijfsmiddelen”
  5. Vul hier het nummer 233034280706203 in.
  6. Kies vervolgens bij de volgende bedrijfsmiddelen, dat MediaTrend beheer toegang krijgt:
    1. Advertentieaccount
    2. Pixel
    3. Pagina’s (Facebook & Instagram)
    4. Domein
  7. Klik op Opslaan en bevestig de koppeling.

Google Merchant Center Next is een nieuwe en vereenvoudigde versie van Merchant Center. Het is een platform van Google waarmee bedrijven hun producten kunnen beheren en promoten via Google Shopping en andere Google-services. Dit platform maakt het voor bedrijven gemakkelijker om hun online aanwezigheid te vergroten, meer klanten te bereiken en hun online winkel efficiënter te beheren.

 


Google Merchant Centre Next – Gebruiker toevoegen

  1. Log in op https://merchants.google.com/
  2. Navigeer naar Uw bedrijf (aan de linkerkant van het menu)
  3. Klik vervolgens op Mensen en toegang
  4. Voeg hier een Nieuwe gebruiker toe, vul het e-mailadres van MediaTrend (mediatrend.mcc@gmail.com) in en klik op Gebruiker toevoegen
  5. Maak ons bij Gebruikerstoegang een Beheerder
  6. Zorg dat bij E-mailmeldingen uitsluitend het bovenste vak aangevinkt staat en klik op Gebruiker toevoegen
  7. Je bent klaar!

Hoe schakel je Google-Signalen in? 

  1. Zorg dat je de Bewerker rol voor je Google Analytics 4-property hebt om Google Signalen te activeren.
  2. Ga naar Beheerder in Google Analytics.
  3. Controleer of je het juiste account en de juiste property selecteert.
  4. Ga in de PROPERTY-kolom naar Gegevensinstellingen > Gegevensverzameling en zet de schakelaar op Gegevensverzameling inschakelen door Google Signalen.
  5. Bij het inschakelen van Google Signalen worden gegevens uit alle regio’s verzameld. Je kunt kiezen welke regio’s deel uitmaken van de gegevensverzameling van Google Signalen: als je de verzameling voor een regio uitschakelt, blijft Analytics alle historische gegevens bewaren (volgens je gegevensbewaarinstellingen), maar er worden geen extra gegevens meer verzameld vanaf het moment dat je wijzigingen aanbrengt. Als je het verzamelen van Google Signalen uitschakelt, verlies je de toegang tot multiplatform rapportage, remarketinglijsten gebaseerd op Analytics-gegevens, rapportage voor advertentiefuncties en demografische gegevens en interesses.
  6. Klik op het tandwiel in het gedeelte Gegevensverzameling door Google-signalen is toegestaan in X van Y-regio’s.
  7. Schakel de schakelaar in of uit voor elke regio waarin je wilt dat Google Signalen gegevens verzamelt of niet.
  8. Klik op Toepassen.

Als u Google-signalen activeert, moet u zich houden aan de Beleidsvereisten voor advertentiefuncties van Google Analytics.

 

Google-Signalen en naleving van de AVG

Echter, met de komst van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de EU, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de gegevensverzameling en -verwerking in lijn zijn met deze regelgeving. 

Dit houdt in dat u als website-eigenaar expliciete toestemming moet vragen aan uw gebruikers voordat u cookies of andere volgtechnologieën installeert die persoonlijke gegevens verzamelen.

Bij het gebruik van Google Signalen dient u ervoor te zorgen dat uw privacybeleid en cookie-meldingen duidelijk zijn voor uw gebruikers. 

Het is essentieel dat zij weten welke gegevens u verzamelt, waarom u deze verzamelt, hoe u deze gebruikt, en dat zij de mogelijkheid hebben om hun toestemming te geven of in te trekken. Bovendien moet u de mogelijkheid bieden om hun gegevens te verwijderen, zoals vereist door de AVG.

Door deze stappen te volgen, kunt u Google Signalen op een AVG-conforme manier gebruiken, terwijl u nog steeds waardevolle inzichten verkrijgt uit uw gebruikersgedrag.

Installeren

Google Tag Manager installeren op je WordPress website, hoe doe je dat nou? In deze video turtorial laten wij in een paar gemakkelijke stappen zien hoe je de plug-in download. Bekijk hieronder onze uitleg.
Google Tag Manager – Plug-in installeren
  1. Log in op je WordPress website.
  2. Klik in het linkermenu op [Plugins]. 
  3. Klik vervolgens op [Add new] en typ in de zoekbalk ‘’Google Tag Manager for WordPress’’.
  4. Klik op [Nu installeren]. Wanneer de plugin is geïnstalleerd, klik je op [activeren]. 
  5. Om de plugin in te stellen, ga je terug naar het plugin overzicht. Zoek in de lijst de plugin die je zojuist hebt geïnstalleerd.
  6. Klik onder de naam van de plugin op [Instellingen]. Voeg hier de Google Tag Manager ID in die wij je via de mail hebben toegestuurd.
  7. Selecteer een Container Code Placement. Wij raden [Injectie zonder code] aan. 
  8. Klik op [Wijzigingen opslaan]
  9. Je bent klaar!
Om geen data te verliezen, is het belangrijk dat je je Universal Analytics account overzet naar Google Analytics 4. In deze video turtorial laten we je stap voor stap zien hoe je dat doet.
 
 
 

 

Koppelen aan je Wix website

  1. Log in op uw Wix account via https://nl.wix.com/
  2. Navigeer naar [Marketing tools] en klik op [Marketing integraties].
  3. Navigeer naar Google Analytics en klik op [Koppelen].
  4. Volg de door Wix aangegeven stappen 
  5. Je bent klaar! 
  1. Log in op uw Wix account via https://nl.wix.com/
  2. Navigeer naar [Marketing tools] en klik op [Marketing integraties].
  3. Navigeer naar Google Tag Manager en klik op [Koppelen].
  4. Volg de door Wix aangegeven stappen 
  5. Je bent klaar! 
  1. Log in op uw Wix account via https://nl.wix.com/
  2. Navigeer naar [Marketing tools] en klik op [Marketing integraties].
  3. Navigeer naar Google Ads en klik op [Koppelen].
  4. Volg de door Wix aangegeven stappen 
  5. Je bent klaar! 
Lotte website

Zo gaan wij om met privacygevoelige gegevens

Om op een zo veilige mogelijke manier toegang tot u account te krijgen werken wij zonder gebruik van uw inloggegevens. U kunt via uw eigen account tijdelijk toegang geven aan ons. Daar zijn geen inloggegevens mee gemoeid. Op deze manier waarborgen we de veiligheid van uw gegevens. Bekijk hier onze uitgebreide Privacyverklaring.

Al meer dan 200 bedrijven gaven wij een online boost!

Wil jij ook een boost geven aan jouw bedrijf?

Neem contact op voor de mogelijkheden!

Teamleider van ons team Tessa Schoonewil
Ik ga voor Pinterest Business!
Ik ga voor Starter!
Chat openen
Snel in contact met onze specialisten!
Hallo,
Hoe kunnen wij je helpen om je bedrijf te laten groeien?