Veelgestelde vragen
Antwoord op al jouw vragen vind je hier!
Hoe kunnen wij je verder helpen in Google Ads?
Wij denken graag met je mee
Met een Google Ads campagne kan jouw bedrijf op bepaalde zoekwoorden worden gevonden wanneer iemand op deze woorden zoekt via Google. Maar of je advertentie uiteindelijk getoond wordt hangt ook af van zaken als de populariteit van een zoekterm en daarmee de prijs die je wil betalen om getoond te worden.
Daarnaast speelt locatie, context en relevantie van de zoekopdracht ook een grote rol. Wat het grote voordeel van Google Ads is? Je betaalt alleen wanneer een bezoeker ook daadwerkelijk op je advertentie klikt, vertoningen zijn dus helemaal gratis.
Met een Google Ads campagne wordt jouw advertentie hoog in de zoekresultaten van Google getoond. Wordt er op je advertentie geklikt dan betaal je hiervoor per klik een klein bedrag. De prijs voor een klik varieert van €0,01 tot soms wel vele euro’s per klik afhankelijk van de trefwoorden die je kiest. Hierbij kan je zelf aangeven wat je maandelijks maximaal wilt uitgeven aan kliks via Google.
De kosten voor een campagne worden dus bepaald door enerzijds het vaste maandelijkse bedrag dat je aan ons betaalt voor het beheer van je campagne en anderzijds het bedrag wat Google je periodiek in rekening brengt voor de daadwerkelijk gegenereerde kliks.
Hoeveel je voor het klikbudget moet uit moet trekken hangt erg af van je online doelstellingen en wat je daar uiteindelijk financieel voor over hebt. Het budget wat nodig is om je doelstellingen te behalen wordt voornamelijk bepaald door de concurrentie op Google Ads, de zoekwoorden die je wil gebruiken en de locatie waarop jij gevonden wil worden.
Dus de hoogte van het budget hangt er vanaf wat jij wilt bereiken: met meer budget zal je meer bezoekers binnen halen. Heb je een beperkt budget, dan zal je minder bezoekers binnenhalen. Maar onze specialisten helpen jou graag bij het bepalen van een passend en efficiënt budget voor jouw campagne.
Om een hoge standaard te behouden stelt Google verschillende vereisten aan bedrijven die Partner willen worden (en blijven!). Er wordt daarbij o.a. gekeken naar onze Google Ads vaardigheden en expertise en of we opbrengstgroei realiseren voor voor onze klanten.
Met trots kunnen wij zeggen dat MediaTrend nu ruim 6 jaar Google Partner is en zich aldus heeft bewezen in het behalen van online succes middels de inzet van Google producten als o.a. Google Ads & Google Analytics!
Ja, dat is mogelijk. Je kunt je advertenties laten pauzeren en ook weer hervatten wanneer je maar wilt. Heb je het in eens erg druk en heb je geen tijd meer om klanten te bedienen. (Dan doen de advertenties hun werk). We pauzeren je campagnes totdat jij weer aangeeft wanneer je er weer klaar voor bent. Je betaalt dan geen advertentiekosten, alleen onze maandelijkse beheerdersfee.
Vanzelfsprekend. Meten is immers weten. Als we de campagne eenmaal hebben opgezet en deze online staat, sturen we je een uitnodiging waarmee je kunt inloggen in het account, zodat je in de rapportages mee kunt kijken naar het verloop van de campagne.
Daarnaast maken we bij het opzetten van je campagne ook direct een Google Analytics account plus de Google Tag Manager voor je aan, zodat we gelijk vanaf het begin de “conversies” op je website kunnen meten.
Hierdoor wordt de campagne steeds beter en daarmee zorgen we er dus voor dat het budget efficienter wordt besteed en het rendement verder wordt verhoogd. Als we de campagne online hebben gezet volgt het belangrijkste, namelijk monitoren en optimaliseren. Hierdoor wordt je budget efficiënter besteed en het rendement verhoogd.
We houden de conversies bij, en meten hoe goed je zoekwoorden en advertenties presteren. Op basis hiervan geven we je advies over het benodigde budget. Méér kliks voor je geld, daar gáán we voor!
Na de eerste 6 maanden gaan we natuurlijk met elkaar de behaalde resultaten evalueren en hopen we natuurlijk, dat we je hebben kunnen overtuigen van onze expertise. Dat we je geen geld kosten, maar geld voor je opleveren.
Daarom zetten we je contract nooit zomaar stop en verlengen we na deze periode elke maand automatisch, zo houden we onze werkwijze flexibel en transparant.
Veelgestelde vragen Meta Advertising
Wij denken graag met je mee
Adverteren via Facebook en Instagram is de ideale manier om direct jouw doelgroep te bereiken zonder dat zij zoeken op jouw product of dienst. Met Facebook en Instagram kun je onder andere je naamsbekendheid vergroten maar ook leads genereren. Je kan heel specifiek targeten op locatie, interesses, (vergelijkbare) doelgroepen en remarketing.
Met Facebook en Instagram advertising wordt jouw advertentie getoond bij jouw doelgroep. Wanneer er op je advertentie wordt geklikt, betaal je hiervoor een klein bedrag. De prijs voor een klik kan variëren van € 0,01 tot enkele euro’s, afhankelijk van de instellingen. Wat jij maandelijks wilt uitgeven, bepaal je zelf.
De kosten voor een campagne worden dus bepaald door enerzijds het bedrag wat jij maximaal per maand wilt uitgeven en anderzijds door het abonnement wat je bij ons afsluit (al vanaf € 229,- per maand).
Het budget dat je nodig hebt, hangt af van jouw online doelstellingen en wat jij daar financieel voor over hebt. Het benodigde budget wordt voornamelijk bepaald door de concurrentie op Facebook en Instagram en waarop jij target. Dus ga voor jezelf na; wat wil je bereiken en hoeveel heb jij daarvoor over. Hoeveel kan jij per resultaat kwijt zijn aan marketingbudget? Onze specialisten helpen jou graag bij het bepalen van een passend en efficiënt budget voor jouw doelstellingen.
Het is mogelijk om een campagne tussentijds te pauzeren. Merk je dat de campagne zo goed loopt dat je het te druk krijgt, oftewel; doen de advertenties hun werk. Dan kunnen wij de campagnes pauzeren voor je tot je aangeeft de campagnes weer te starten. De advertentiekosten betaal je in die periode niet, alleen onze maandelijkse beheerdersfee.
Vanzelfsprekend. Meten is immers weten. Wij sturen je uiteraard een maandelijkse rapportages. Daarnaast kunt u in uw account bekijken hoe de advertenties verlopen.
Zodra de campagne online staat, wordt de campagne steeds beter. Als we de campagne online hebben gezet volgt het belangrijkste, namelijk monitoren en optimaliseren. Hierdoor wordt je budget efficiënter besteed en het rendement verhoogd.
Doelgroepen testen, verschillende soorten content proberen en teksten herschrijven zijn onderdelen van het optimalisatieproces om er gezamenlijk achter te komen wat het beste werkt voor jouw doelgroep en je bedrijf.
We houden de conversies bij, en meten hoe goed de advertenties presteren. Op basis hiervan geven we je advies over het benodigde budget. Méér resultaat voor je geld, daar gaan we voor!
We houden de conversies bij, en meten hoe goed je zoekwoorden en advertenties presteren. Op basis hiervan geven we je advies over het benodigde budget. Méér kliks voor je geld, daar gáán we voor!
Na de eerste 6 maanden gaan we natuurlijk met elkaar de behaalde resultaten evalueren en hopen we natuurlijk, dat we je hebben kunnen overtuigen van onze expertise. Dat we je geen geld kosten, maar geld voor je opleveren.
Daarom zetten we je contract nooit zomaar stop en verlengen we na deze periode elke maand automatisch, zo houden we onze werkwijze flexibel en transparant.
Heb je nog andere vragen?
Neem gerust contact met ons op
Staat jouw vraag er niet tussen? Dan helpen we je graag verder door met je in contact te komen. Onze Google Ads specialisten staan klaar voor al jouw vragen.
Vul je gegevens in op het contactformulier, wij nemen dan z.s.m. contact met je op. Liever direct contact? Bel dan naar
072 564 8908. Of mail naar boostyourtraffic@mediatrend.nl